10 Pakaian Yang Pelik Tapi Kreatif…!!!

*gambar hiasan

Loading...

Fesyen dunia kini semakin giler2 dan bukan2…Lihat saja pada ikon kepada fesyen2 pelik Lady Gaga yang membawa satu fonomena baru dalam dunia Fesyen… So¬†jom kita selongkar 10 baju yang boleh dikatakan pelik tapi kreatif ni….!!!

1) Baju Anti Rogol

Kata perekanya, dengan baju nie korang dapat menggunakan jutsu penyamaran menjadi vending machine dan lari dari penjenayah ataupun boleh dibuat untuk lari dari pengutip hutang, hehe…macam2..!!

2) Gaun berlubang-lubang

Ada kesan macam dimakan oleh tikus, baju nie dicipta oleh syarikat “Viktor and Rolf”. He3, pelik2 btol….Rekaan Avand Garde sebegini saper la yer nk pakai..Hurm…Mungkin Dalam Video klip lady Gaga yang seterusnya la kan.>Saper tau.. ūüėČ

3) Baju Anak Patung

Baju nie digabungkan daripada anak patung macam arnab, zirafah, harimau dan lain2. Adeiiiii, jimat kos betol, anak2 patung korang waktu kecik tue bleh korang buat camni, he3 berani tak?

4) Baju  Kertas Timah

Kertas timah daripada pembungkus Espresso (sejenis kopi) digunakan dalam menghasilkan baju camni, he3 ada ka yg nak pakai baju camni, macam nak kena panggang dalam oven ja.

5) Baju wayar komputer

Wayar2 komputer digabungkan sampai jadi baju camni, he3 jangan takut kalo kena renjatan elektrik sebab wayar2 tue xda arus elektrik. Baju yg pelik tapi mcam cantik nie direka oleh Tina Sparkles.

6) Baju Surat Khabar

Pernah korang kena dera waktu orientasi mencipta baju dari kertas? He3, tengok pereka2 terkenal pon buat baju dari kertas surat khabar lama. Tapi 1 ja keburukannya iaitu tak boleh kena air, kalo kena cepat2 lari sembunyi sebelum baju hilang, he3….Rekaan Fesyen sebegini kalau nak ikutkan John Galliano mempunyai labelnya sendiri melalui rekaan tulisan surat khabar..!!

7) Baju Tulang Rangka

Tah apa kena dgn pereka ni sampai nak cipta baju macam tulang rangka nie, korang berminat tak? Kalo korang cakap x berminat mmg korang rugi, besi2 kat baju tu emas ye, diulangi EMAS. Kalo pakai kena hati2 la, he3.

8) Baju Payung

He3, baju bentuk payung pon ada kat dunia nie. Kalau payung selalunya untuk hujan.. Diangkat ke atas kepala…Ni kalau diletakkan ke bawah plak… macam ni la jadinyer..Leh jadi skirt dan dibuat pakaian…hahaha macam2 kan..!! layan jor ler ¬†he3….

9) Baju Rama-Rama

Baju berbentuk rama2 nie dicipta oleh Lulu Yang, sesuai utk korang yg berangan nak jadi rama2 atau nak menyelami dunia rama2, he3…Sememangnya Rama2 subjek ¬†inspirasi kerana menarik untuk dijadikan pakaian kerana motif dan corak menarik yang terdapat pada kepaknya..

10) Baju Buih-Buih

Baju nie seksi la pulak, dah macam x pakai baju lak tgk….Geram kan nengok baju ni..Geram bukan sebab model ¬†yang memakainya seksi tapi rasa nak letop2 kan ajer belon2 tu…

Apa pun Fesyen itu universal..Terpulang la pada semua…untuk menilainya, Sepelik mana pun rupa dan bentuk sesuatu pakaian itu..Itu adalah sebahagian dari art… So selamat berkarya untuk semua..!!

Loading...